عیب یابی و تعمیر تابلو برق سردخانه صنعتی

تعمیر و عیب یابی تابلو برق سردخانه صنعتی

مراحل و نحوه عیب یابی تابلو برق

عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه یکی از مهم ترین اقداماتی است که هنگام بروز اختلال در آن باید انجام شود. این امر شامل مراحل مختلفی است. مراحل مربوط به عیب یابی و تعمیر باید با حساسیت و دقت بالا طی شوند.

هنگام طی کردن این مراحل افراد باید علاوه بر دانش خود، به استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدید نیز تکیه کنند. یکی از اقدامات هنگام عیب یابی تابلو برق، بررسی اتصالات تابلو برق است. در صورتی که کابل ها شل شده باشند، در محل اتصال ممکن است افزایش دما و حتی آتش سوزی اتفاق بیفتد.

مقدار بار ورودی و خروجی بیمتال ها و رله های محافظتی باید اندازه گیری شوند.

در صورت کاهش یا افزایش مقدار جریان ممکن است اختلالات تابلو برق روز به روز گسترده تر شوند. هنگام عیب یابی کابلشو های بیمتال نیز باید به صورت دقیق بررسی شوند. اگر کابلشوها روی هم قرار بگیرند یا اتصالات آن ها در برخی نقاط قطع شده باشند، سریعا باید برای تعمیر آن اقدام کنیم.

یکی دیگر از اقدامات هنگام عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه، بررسی صداهای تابلو برق است. در صورت وجود صداهای اضافه ممکن است قطعات تابلو برق و جریان های برقی آن دچار مشکل شده باشند.

ابزارالات مختلفی برای عیب یابی و تعمیر تابلو برق تولید شده است. استفاده از تجهیزات تعمیر تابلو برق به سهولت و تسریع روند تعمیر کمک زیادی می کند. این فرایند با قیمت ها و هزینه های مختلفی انجام می شود. تیم ما با تلاش فراوان و‌ جمع آوری نیروی کار متخصص اقدام به تعمیر تابلو برق با کامل ترین تجهیزات می کند.

تعمیر تابلو برق تونل انجماد
تعمیر تابلو برق تونل انجماد

تعمیر تابلو برق سردخانه و تونل انجماد

اولین اقدام هنگام عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه، شناسایی نوع تونل انجماد و تابلو برق است.

به طور مثال برخی از قطعات و تنظیمات مربوط به تابلو برق سردخانه بالای صفر با سردخانه زیر صفر متفاوت است. بنابراین شناسایی مدل تابلو برق و عیب یابی آن باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. در صورتی که اختلال دستگاه به درستی شناخته نشود ممکن است تعمیرات به ایجاد اختلال گسترده تر در تابلو برق منجر شود.

انتخاب روش مناسب برای تعمیر تابلو برق با توجه به نوع اختلال آن انجام می شود. به طور مثال اگر صفحه کلید های تابلو برق دچار مشکل شده باشند فرد باید به سرعت علت اختلال را شناسایی کند.

پس از این مرحله در صورت نیاز صفحات معیوب تعمیر یا تعویض می شوند. سوختگی کابل های برق ممکن است در انتقال جریان انرژی مشکل ایجاد کند. در این شرایط باید علاوه بر کابل های تابلو برق، اتصالات جانبی آن نیز مورد بررسی قرار بگیرند. سپس قطعات معیوب و سیم های فرسوده باید به سرعت تعویض شوند.

هنگام عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه فرد می تواند ظرفیت و کارایی تابلو برق را ارتقا دهد. به این منظور می توان اتصالات تابلو برق را پس از تعمیر، در ابعاد و تعداد گسترده تر در تابلو برق تعبیه نمود. همچنین فرد در صورت نیاز می تواند مدارهای جدیدی را داخل دستگاه ایجاد کند.

این امور به افزایش بازدهی تابلو برق و بهبود عملکرد آن منجر می شود. در این صورت نیازهای الکترونیکی ساختمان سردخانه با توان و سرعت بیشتر انجام می شود. در صورت نیاز علاوه بر اتصالات، اجزای دیگر تابلو برق از جمله مدار شکن ها و کلید های مینیاتوری نیز می توانند تعمیر یا تعویض شوند.

عیب یابی تابلو برق سردخانه میوه یا گوشت
عیب یابی تابلو برق سردخانه میوه یا گوشت

عیب یابی مدار فرمان صنعتی

یکی از مهم ترین بخش های تابلو برق، مدار آن است. به طور کلی مدار تابلو برق از دو بخش فرمان و قدرت تشکیل شده است.

هر یک از این بخش ها ویژگی ها و عملکرد منحصر به فردی دارند. همکاری مدار قدرت و فرمان در نهایت منجر به عملکرد صحیح قطعات تابلو برق می شود. بخش فرمان وظیفه کنترل بخش قدرت و ارسال پیام به آن را دارد. بخش مدار قدرت نیز به تقویت جریان و بهبود عملکرد تابلو برق هنگام فعالیت می پردازد.

یکی از بخش هایی که هنگام عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه نیازمند توجه و تمرکز بالا است، بخش مدار فرمان آن می باشد.

هنگام بررسی مدار فرمان باید از سلامت کلید اصلی اطمینان حاصل کنیم. همچنین باید مسیر عبور جریان از تمامی کابل ها مورد بررسی قرار بگیرد. هر گونه کاهش و افزایش دمای غیر عادی در فضای داخل سردخانه و یا اتصالات ممکن است به ایجاد اختلال گسترده منجر شود. تمامی این مراحل باید توسط افراد متخصص و با استفاده از ابزارالات و تجهیزات کامل طی شود.

برای رفع ایراد برق سردخانه خود با شماره های 9087 7762 - 021 تماس بگیرید.

فیوز و سوئیچ های مدار فرمان از دیگر اجزای اصلی این بخش هستند.

تعمیرکاران تا حد امکان پس از عیب یابی اقدام به تعمیر قطعات می کنند. در صورتی که اختلالات گسترده تر باشند ممکن است نیاز به تعویض قطعه باشد. در صورت تعویض قطعه، هزینه های مربوط به تعمیر مدار تابلو برق بیشتر تمام می شود. در صورتی که از مراکز معتبر و افراد متخصص برای تعمیرات تابلو برق خود کمک بگیرید، می توانید تمامی این مراحل را با بهترین نتیجه و مناسب ترین قیمت به پایان برسانید.

تعمیر و عیب یابی مدار فرمان تابلو برق صنعتی
تعمیر و عیب یابی مدار فرمان تابلو برق صنعتی

علائم و نشانه های خرابی تابلو برق سردخانه

از آن جایی که شناسایی دقیق عیوب تابلو برق و نوع اختلال موجود در دستگاه، نقش مهمی در اقدامات مربوط به تعمیر آن دارد، از سوی تعمیرکاران نیز با دقت و حساسیت بالا انجام می شود.

به طور مثال یکی از نشانه های رایج خرابی تابلو برق، پریدن کلید های مینیاتوری است. در برخی موارد ممکن است پریدن کلید عادی باشد اما اگر به صورت مداوم این اتفاق مشاهده شود ممکن است خبر از وجود اختلال در قطعات و اتصالات تابلو برق بدهد. در این صورت پس از بررسی های لازم به سرعت قطعات معیوب باید تعمیر یا تعویض شوند تا عیوب دستگاه گسترش پیدا نکند.

شنیدن صداهای غیرعادی از قطعات مختلف از جمله کمپرسور هنگام عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه نیز ممکن است به اختلال در عملکرد تابلو برق برگردد. هر گونه سر و صدای غیر عادی در دستگاه باید شناسایی و علت یابی شود.

اندازه گیری مستمر دمای قطعات نیز کمک زیادی به یافتن نشانه های خرابی آن می کند. در صورتی که قطعات بیش از حد داغ باشند، قطعا یکی از اجزای تابلو برق عملکرد صحیحی ندارد. خروج دود و یا ایجاد بوی سوختگی یکی از رایج ترین علائم خرابی تابلو برق است. در این صورت باید به سرعت فعالیت آن متوقف شده و تعمیرکار با رعایت نکات ایمنی به تعمیر آن بپردازد.

عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه در صورت وجود نشانه های واضح، با سرعت بیشتر انجام می شود. قطع کننده مدار نقش مهمی در عملکرد تابلو برق دارد.

در صورتی که این بخش دچار اختلال شده باشد شاهد نشانه هایی مانند قطعی جریان و برق در برخی نقاط تابلو برق خواهیم بود. استفاده از دستکش ایمنی و شیلد های مخصوص هنگام عیب یابی و تعمیر تابلو برق بسیار اهمیت دارد. در این شرایط در صورت ایجاد جرقه و یا آتش سوزی افراد در معرض آسیب و خطر قرار نمی گیرند. در صورتی که نکات ایمنی طی تعمیر رعایت نشود ممکن است خسارات ایجاد شده گسترده تر و خطرناک تر باشند.

بررسی اتصالات برقی هنگام تعمیر تابلو برق

تابلو برق سردخانه چرا و چگونه خراب میشود؟
تابلو برق سردخانه چرا و چگونه خراب میشود؟

علت خرابی و معیوب شدن تابلو برق سردخانه چیست؟

یکی از مکان های بزرگی که برای تولید سرما و فریز محصولات به منظور عدم فساد و ایجاد خرابی علل خصوص محصولات غذایی، ساخته شده است؛ سردخانه ها می باشند. وجود سردخانه به ابزارآلات و وسایلی که به تولید سرما می پردازند، وابسته است. یکی از این محصولات، تابلو برق صنعتی سردخانه است. در واقع جریان برق اصلی سردخانه از این بخش عبور می کند.

عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سردخانه و همچنین سرویس آن در بازه های زمانی مشخص اهمیت زیادی دارد.

چرا که این بخش دمای داخل سردخانه و قطعات چیلر را کنترل کرده و از کاهش و افزایش غیر عادی دما جلوگیری می کند. بنابراین تابلو برق همواره باید از سلامت کامل برخوردار باشد و عملکرد صحیحی داشته باشد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که منجر به ایجاد اختلال در تابلو برق می شود، قرارگیری کابل ها روی یکدیگر است.

در این شرایط ممکن است جریان برق نتواند به خوبی به مقصد برسد و تابلو برق عملکرد خود را از دست می دهد.

یکی دیگر از عواملی که سبب خرابی تابلوی برق سردخانه می شود، شل یا سفت بودن اتصالات آن است‌. در واقع می بایست به مهارت نصب کننده این تابلو برق ها توجه نمود. چرا که شل بودن قطعات منجر به ایجاد نوسانات مختلف در تولید سرما و کنترل دما خواهد شد. دیگر نکته مهم این است که حدود هر ۶ ماه یک بار باید قطعات و پیچ های مهم تابلوی برق سردخانه را مورد بررسی قرار داده و آن ها را سرویس کنیم.

در صورتی که نحوه تعمیر تابلو برق اصولی نباشد و با تاخیر انجام شود ممکن است اختلالات بیشتری در دستگاه به وجود بیاید که دیگر قابل تعمیر نباشد.


جهت سفارش ساخت یا عیب یابی تابلو برق مناسب برای سردخانه و یخچال صنعتی میتوانید با کارشناسان شرکت آران تبرید تماس حاصل فرمائید و همینطور جهت دریافت لیست قیمت خرید روز و برآورد هزینه ساخت و نصب با کارشناسان ما در ارتباط باشید

شماره تماس : 9087 7762 - 021

شماره فکس : 6841 7762 - 021

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *