طراحی و ساخت انواع تابلو برق سردخانه و یخچال صنعتی

ساخت تابلو برق سردخانه

تابلو برق سردخانه چیست و چگونه طراحی میشود؟

گذشت زمان و رشد صنایع مختلف بیش از هر چیزی نیازمند تجهیزات و سیستم های پیشرفته و جدید به منظور تسهیل روند کاری شده است. یکی از این تجهیزات که نیاز به آن در اکثر صنایع به چشم می خورد، سیستم های سرمایشی و ساخت سردخانه های مجهز است.

ساخت سردخانه به موارد مختلفی از جمله سیستم سرمایشی نیاز دارد. سیستم های سرمایشی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده اند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های سیستم های سرمایشی سردخانه، مدار برق سردخانه و تابلو برق آن است.

طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه باید طبق اصولی ترین روش ها صورت بگیرد زیرا وظیفه این تابلو برق ها تاثیر زیادی روی کنترل دمای داخل سردخانه دارد.

در واقع این تابلو برق ها به تنظیم دمای محموله های داخل سردخانه و حتی اجزای خود تابلو برق و تجهیزات سیستم سرمایشی می پردازند. در صورت اختلال در عملکرد تابلو برق ها به احتمال زیاد شاهد یخ زدگی اجزا و قطعات سیستم و همچنین یخ زدن یا گرم شدن محموله های داخل سردخانه هستیم. همچنین خسارات مالی شدیدی ممکن است در این هنگام به وجود بیاید.

طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه و تونل انجماد

سیم کشی تابلو برق سردخانه چگونه انجام میشود؟

در طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه به دو بخش قدرت و فرمان توجه زیادی شده است.

در واقع عملکرد صحیح تابلو برق کاملا به عملکرد صحیح بخش قدرت و فرمان وابسته است. این امر موجب شده تا سیم کشی این دو بخش بیشتر حائز اهمیت باشد و طراحان تابلو برق تمرکز زیادی روی این بخش داشته باشند. اولین مرحله سیم کشی مشاهده و بررسی دقیق نقشه سیم کشی تابلو برق سردخانه است. این نقشه باید طبق استانداردهای جهانی طراحی شود.

در این نقشه ها برق اصلی تابلو از فاز اصلی گرفته می شود. پس از عبور برق اصلی از فیوز مینیاتوری، کنترل فاز در قطعه محافظتی وارد می شود. یکی از مهم ترین بخش ها در نقشه تابلو برق ترموستات تابلو برق است.

جریان پس از کنترل فاز و تایمر دیفرانست وارد آن می شود. جریان پس از عبور از کنترلرها و قطعات جزئی تابلو برق وارد کنتاکتور شده و در نهایت کمپرسور عملکرد صحیح خود را به دست می آورد. در صورتی که سیم کشی تابلو برق طبق نقشه و با در نظر گرفتن استانداردها انجام نشود، ممکن است اختلالات زیادی در جا به جایی جریان برق به وجود بیاید.

طراحی دقیق نقشه سیم کشی تابلو برق
طراحی دقیق نقشه سیم کشی تابلو برق تونل انجماد

کاربرد و نقش تابلو برق در سردخانه صنعتی؟

وظیفه اصلی کنترل و مدیریت دمای داخل سردخانه بر عهده تابلو برق می باشد. به همین علت طراحی نقشه تابلو برق سردخانه حائز اهمیت فراوانی است. در صورتی که دمای فضای داخل سردخانه کنترل نشود ممکن است حتی قطعات مربوط به تابلو برق و‌ تجهیزات خنک کننده سیستم در اثر یخ زدگی از کار بیفتند. ممکن است در برخی موارد عدم کنترل دمای ‌داخل سردخانه به افزایش دما منجر می شود.

در این شرایط در صورتی که محموله داخل سردخانه جز مواد غذایی یا دارو باشد ممکن است پس از افزایش دما، فاسد و غیر قابل استفاده شود.

انواع تابلو برق های تونل انجماد با ویژگی ها و طراحی های متفاوت در مکان ها و فعالیت های مختلفی تولید شده اند. به طور مثال تابلو برق سردخانه گیاه در گلخانه های بزرگ و در شهرهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از تابلو برق سردخانه گل و گیاه در چندین مدل مختلف با قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد به استفاده می شود.

نقش و عملکرد تابلو برق در سردخانه
نقش و عملکرد تابلو برق در سردخانه

طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه با چه تجهیزاتی صورت میگیرد؟

از آن جایی که طراحی و ساخت تابلو برق تاثیر زیادی روی عملکرد صحیح سیستم و بازدهی آن دارد، مورد توجه زیادی از سوی تولیدکنندگان این بخش نیز قرار می گیرد.

طراحی این بخش با استفاده از تجهیزات جدید و طبق نقشه ای استاندارد انجام می شود. نقشه تابلو برق سردخانه از سوی افراد کاربلد و متخصص ارائه می شود و بقیه مراحل ساخت توسط کامل ترین تجهیزات جلو می رود. به طور مثال یکی از تجهیزات مورد نیاز، کلیدهای حفاظتی است. این کلید ها باید به صورت کاملا ایمن و مطابق استانداردها انتخاب و نصب شوند.

هنگام طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه دو بخش مدار قدرت و مدار فرمان نیازمند کابل های انتقال انرژی هستند. انتخاب سیم ها و کابل ها نیز باید با توجه به نوع تابلو برق و طبق نقشه صورت بگیرد.

انواع کلیدهای مینیاتوری و هوایی و پوشش های محافظتی برای جلوگیری از برق گرفتگی افراد از دیگر تجهیزات مورد نیاز هنگام ساخت تابلو برق به شمار می روند. برای کسب آگاهی بیشتر از تجهیزات و قطعات تابلو برق می توانید با دانلود نقشه تابلو برق سردخانه به صورت دقیق و کامل آن ها را مشاهده کنید.

مدار فرمان قدرت تابلو برق سردخانه چگونه است؟

مدار تابلو برق سردخانه دارای دو بخش قدرت و فرمان است که هر یک دارای ویژگی و عملکردی منحصر به فرد هستند. مدار فرمان همانطور که از نامش پیداست به کنترل مدار قدرت و صدور دستور به آن می‌ پردازد.

در صورت اختلال در عملکرد مدار فرمان، مدار قدرت و در نتیجه کل عملکرد تابلو برق دچار مشکل می شود. مدار قدرت امکان عبور جریان قوی را در تابلو برق فراهم می کند. همچنین در شرایطی مدار قدرت به تقویت جریان های عبوری نیز می پردازد و منجر به عملکرد بهتر سیستم می شود.

هنگام طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه وقت زیادی صرف طراحی دقیق مدار آن می شود. مدارها شامل قطعات و اجزای مختلفی از جمله فیوز های الکتریکی، کلید های حرارتی و انواع تایمر و شستی هستند. همچنین برای عملکرد بهتر این بخش از کنترل بار استفاده می شود تا طبق نیاز فرد، مدار و تابلو برق بتواند فعالیت پربازده و مفید داشته باشد.

تنظیم مدار تابلو برق

مدار فرمان و کنترل پنل تابلو برق سردخانه و تونل انجماد
مدار فرمان و کنترل پنل تابلو برق سردخانه و تونل انجماد

نشانگر و هشدار دهنده های روی جعبه تابلو چه هستند؟

برای ایمنی بیشتر افراد حین استفاده و تنظیم تابلو برق، تولیدکنندگان هنگام طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه اقدام به درج برچسب های هشدار دهنده روی برخی از قطعات آن می کنند.

این برچسب ها هنگام فعالیت سیستم یا تعمیر آن مانند راهنما عمل کرده و از دستکاری قطعات حساس و خطرناک تابلو برق جلوگیری می کنند. به طور مثال روی برخی کلید ها و نزدیک برخی کابل ها برچسب خطر برق گرفتگی درج شده است. افراد عادی به هیچ وجه نباید به این قسمت ها دسترسی مستقیم داشته باشند و یا بدون تجربه کافی دست به تعمیر یا سرویس این قطعات بزنند.

علاوه بر برچسب های مربوط به هشدار، نشانگرهای مختلفی برای آشنایی افراد با قطعات تابلو برق و تسلط بیشتر آن ها هنگام تنظیم تابلو برق سردخانه و تعمیر آن درج شده است.

این نشانگرها موجب بهتر شدن ارتباط بین افراد با تابلو برق می شوند و طی سرویس یا تعمیر آن امکان خطا و اشتباه را تا حد زیادی کاهش می دهند. نشانگرها و هشدار دهنده های روی تابلو برق در تمامی مدل های این محصول از جمله تابلو برق سردخانه غذا و تابلو برق سردخانه گوشت هستند. چرا که این دو مورد بیش از سایر صنایع از تجهیزات سردخانه صنعتی از جمله تابلو برق استفاده می کنند.

استفاده از کابل های دارای نشانگر

نشانگر و چراغ خطر تابلو برق سردخانه
نشانگر و چراغ هشدار خطر تابلو برق سردخانه

قیمت و هزینه ساخت تابلو برق صنعتی سردخانه چقدر است؟

یکی از عواملی که هنگام سفارش افراد برای طراحی و ساخت تابلو برق سردخانه مورد توجه است، هزینه آن می باشد.

لازم به ذکر است که تعیین هزینه و قیمت ساخت این محصول با توجه به معیارهای مختلفی مشخص می شود. به طور مثال نوع تابلو برق و تجهیزات و قطعات موجود در آن نقش مستقیمی روی تعیین قیمت دارند. در صورتی که تابلو برق پیشرفته تر و صنعتی تر باشد، قیمت و بهای آن نیز بالاتر خواهد بود.

مدل تابلو برق نیز در تعیین قیمت آن نقش زیادی دارد. تابلو برق ها در دو نوع تابلو برق سرد خانه بالای صفر و تابلو برق سردخانه زیر صفر طراحی و تولید می شوند.

اگر چه برخی قطعات و اجزای این دو تابلو برق مشابه است اما به علت تفاوت های جزئی که دارند در هزینه های مربوط به طراحی و ساخت آن ها تفاوت ایجاد می شود. تیم ما با جمع آوری افراد کاربلد و باتجربه در این زمینه اقدام به طراحی و ساخت انواع تابلو برق با کمترین قیمت کرده است. مشتریان می توانند نمونه تابلو برق سردخانه را روی نقشه نشان داده و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که انواع تابلو برق ها به دو صورت PLC و میکروپروسسوری ساخته می شوند. هر یک از روش های نام برده نیازمند تجهیزات و ابزارالات مشخصی است. همین موضوع باعث تفاوت در قیمت و هزینه های مربوط به طراحی و ساخت آن می شود.

مشتریان پیش از سفارش می توانند با تیم پشتیبانی ارتباط گرفته و پس از کسب اطلاعات درباره ویژگی ها و قیمت طراحی و ساخت تابلو برق تونل انجماد ، اقدام به سفارش آن کنند. تیم ما با حداکثر توان خود محصولی استاندارد و باکیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد.


جهت سفارش خرید و سفارش ساخت تابلو برق مناسب برای سردخانه و یخچال صنعتی میتوانید با کارشناسان شرکت آران تبرید تماس حاصل فرمائید و همینطور جهت دریافت لیست قیمت خرید روز و برآورد هزینه ساخت و نصب با کارشناسان ما در ارتباط باشید

شماره تماس : 9087 7762 - 021

شماره فکس : 6841 7762 - 021

4 پاسخ
  1. احمدی
    احمدی گفته:

    درود
    ما برای سردخانه گوشت 100 تنی میخوایم که تعداد 10 عدد تابلو برق سفارش بدیم
    لطفا یک لیست قیمت روز از تابلو برق هاتون برامون ایمیل کنید
    باتشکر از شما

    پاسخ
  2. ساری
    ساری گفته:

    سلام لطفا لیست قیمت تابلو برق سردخانه بالای صفر با مدار فرمان کنتر آلات را برام ارسال کنید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *